Tillsammans för Vimmerby kommun!

Vi sätter välfärden före stora skattesänkningar. Det är vår viktigaste prioritering. Det måste bli bättre arbetsmiljö och förutsättningar för våra medarbetare att orka på sina arbetsplatser för att klara att upprätthålla en bra välfärd för alla våra medborgare.

Mycket av det vi idag tar för givet har arbetats upp och skapats av den generation som nu börjar bli till åren. De har gett av sina liv, sin tid och sitt kunnande för att bygga sig en framtid och för de unga idag. Det förpliktigar inte bara genom att vårda och utveckla. Det ställer också krav på att dem som byggt detta ska kunna räkna med att samhället finns där när åldern tagit ut sin rätt.

För att få in mer resurser till en stark välfärd måste vi se till att fler kommer i arbete. Vimmerby kommun har fantastiska förutsättningar med ett rikt kulturliv, starkt föreningsliv och näringsliv samt ett av Sveriges främsta besöksmål. Hela kommunen ska växa och vi ska dra nytta av de goda krafter som finns runt om i vår kommun. Oavsett var man bor i kommunen ska det finnas en bra service.

Vi älskar Vimmerby kommun och vill att den kraft och de möjligheter som finns i vårt samhälle tas till vara. Det vill vi göra med ett ledarskap som bygger på samarbete med föreningslivet, näringslivet och självklart med kommunens alla medborgare. Vi tycker det är viktigt med förtroendevalda som har förmågan och orken att fatta de nödvändiga, ibland roliga och ibland svåra, beslut som tar vår kommun framåt.

Vi ska bygga ett gemensamt samhälle där ingen kan eller tvingas stå utanför. Vi ska bygga ett starkare Vimmerby tillsammans!

Helen Nilsson, Kommunalrådskandidat
Socialdemokraterna i Vimmerby